۴/۱۳/۱۳۸۵

Belly Dance

یکی از تئوریهای مبتنی بر پژوهش های برخی مردم شناسان در باره منشاء رقص اورینتال* (جدای از تئوریهایی که ریشه های مذهبی برای این رقص قائلند) ،این رقص را تظاهراتی از ضربه های لگد جنین بر شکم مادر و همچنین حرکات شکم زن در حین زایمان می داند. این را هم از زبان یکی از مریبان رقص اورینتال و همچنین در ویکی پدیا خوانده ام .با این وصف،یکی از ابعاد رقص اورینتال نیز برام کشف شد.در نزد اکثر ناظران،وجه اروتیک رقص اورینتال بر دیگر وجوه آن غلبه دارد.ویدئو کلیپی از رقص یک رقصنده آماتور و بدون لباس مخصوص رقص اورینتال را اینجا میذارم که بدور از زیباییهای اروتیک،این بار فقط بر "نوع" حرکات رقص اورینتال و انطباق آن با تئوری مذکوردقت کنیم.خوشحال میشوم از خوانندگان عزیزم اطلاعات بیشتری دریافت کنم.این نوع رقص تمرکز ذهنی بالا و در واقع هارمونی بالایی با ریتم می طلبد که درکنار فواید جسمی اش ،فواید روانی-ذهنی نیز عاید رقصنده اش می کند.
---------
"گرگ درنده خو است"،"کوسه خونخوار است"،و این بار هم "نهنگ،قاتل است".اینها کلیشه هایی هستند که ما از حیواناتی زیبا و دوست داشتنی ساخته ایم تا بتونیم ترس و ناتوانی مان در برقراری ارتباط با آنها را توجیه یا انکار کنیم.این ویدئوکلیپ بسیار جالب و بی نهایت زیبا از ارتباط یک "نهنگ قاتل"!!! با مربی اش را ببینیم تا مثل موارد دیگری که پی می بریم چقدر در اشتباهیم این بار هم بفهمیم که این حیوان دوست داشتنی "قاتل" بالفطره نیست. موسیقی اش هم خیلی زیباست.
----------
راستی عکس سمت راست هم قشنگه نه؟این بازیگر زن و مرد برنده جایزه بهترین "بوسه" فیلم کانال MTV شده اند.عکس به هنگام تکرار صحنه بوسیدن در جشنواره اهدای جایزه.

*oryantal dansıدر ترکیه /raqs sharqi یا raqs al baladi در مصر و کشورهای عربی/belly danceدر آمریکا و کشورهای انگلیسی زبان/dance du ventre در فرانسه


هیچ نظری موجود نیست: